Romeo and Juliet – The Pocket Oxford Theatre Company

La compañía de teatro “The Pocket Oxford Theatre Company” visitará nuestro Colegio el día 22 de octubre para deleitarnos con una de las obras más representativas de Shakespare, “Romeo y Julieta”.

Los alumnos de 2º, 3º y 4º de Secundaria al igual que los de 1º y 2º de Bachillerato podrán poner a prueba sus habilidades artísticas en esta obra interactiva cuyo propósito es inspirar al público a aprender inglés.

De la misma manera los alumnos trabajarán los conceptos y contenidos de esta obra en una serie de dinámicas en el aula para potenciar lo aprendido durante la representación.

The Pocket Oxford Theatre Company” is visiting our School on October 22nd to perform one of the most important Shakespearean plays “Romeo and Juliet”.

The students in 2nd, 3rd and 4th year in Secundary School as well as the students in 1st and 2nd Bachillerato will have a chance to show their artistic skills in this interactive play whose main purpose is to inspire the audience to learn English.

Therefore, the students will be working on the concepts and contents of the play to boost the knowledge gained through different activities in the classroom.