Welcome to Canada

En nuestra cuarta jornada de Semana Cultural hemos recibido una visita muy especial para los alumnos de 3º y 4º de la ESO que han estado haciendo un amplio trabajo de investigación sobre Canadá durante seis meses.

Brian-McMorrow

Brian McMorrow, canadiense afincado en Tenerife, se ha acercado amablemente a nuestro centro a darnos una charla sobre la cultura canadiense. Brian McMorrow estudió en la Capilano University (Vancouver), es profesor de inglés para extranjeros y auxiliar del CLIL.

Nuestros alumnos han participado activamente en un trivial cultural con Brian donde han discutido sobre las peculiaridades del país, cultura popular, deportes, música, su interesante diversidad étnica y sociedad multicultural.

In our fourth session of Cultural Week we have received a very special visit for our 3rd and 4th ESO students who have been doing extensive research on Canadian culture for six months.

Brian McMorrow, a “real Canadian” living in Tenerife has come to our school to give a presentation on Canadian culture. Brian McMorrow studied his degree in Capilano University (Vancouver) and arrived in Tenerife a few years ago, where he has been both teaching English to foreign students and doing assessment for CLIL.

Our students have enjoyed a cultural quiz in which several issues of Canadian popular culture have beed discussed such as pop culture, music, sports and its cultural mosaic.

semana-cultural-2014-AVATAR

abril 24, 2014