Biotechnology. Rafael Zárate

On Tuesday 24, we received the visit of Rafael Zárate, expert on plant biotechnology. Students of biology and technology of 4 ESO, attended a very interesting lecture in English by this scholar graduated in the University of Edinburgh with an extensive career both in the UK and Holland.

The reflection and the debate we had after the talk was around the unfortunate lack of real investment, exploitation and research on the huge marine biodiversity we have in the Canary Islands. Only 12 species are exploited and some of them are sent to laboratories in Germany and Holland.

Don Rafael Zárate, doctor por la Universidad de Edimburgo, impartió ayer una clase magistral sobre biotecnología a los alumnos de 4º de la ESO. En una animada charla, nos explicó algunos entresijos de la investigación en Canarias, y el uso de algunas especies biológicas on procesos industriales. El Dr. Zárate concreta en estos momentos su investigación en el estudio del aprovechamiento de algunas algas y su cultivo para la extracción de productos, desde el Instituto Tecnológico de Canarias.

semana-cultural-2014-AVATAR

marzo 25, 2015